Last van een knetterende PC die erg traag gaat? Nou hier kan je het een beetje oplossen (
):
Tip 1:
1. Ga naar start en zoek daarna op naar MSCONFIG
2. Klik op Computer Opstarten en dan op Geavanceerde opties
3. Klik op Aantal processors en kies dan het hoogst (op mijn computer 2) en klik daarna op OK.
4. Daarna klik je op Opstarten en al het onnodige moet je NIET aanvinken.
5. Als je klaar bent druk je op OK. Hij vraagt nu of je je PC overnieuw wilt opstarten. Het hoeft niet!
Tip 2:
Defragmanteer je computer. Op Vista zal ik het programma TuneUp proberen. De reden is omdat je ziet wat er gebeurd en hoelang het duurt.
Tip 3:
1. Ga naar Start en ga dan naar Bureau-accessoires en klik dan op Systeemwerkset en Schijfopruiming (Als je Windows XP hebt ga je verder naar stap 3)
2. Als je Vista hebt klik je op Bestanden van alle gebruikers van deze computer.
3. Kies als Station C: en klik dan op OK
4. Nu zal ie gaan scannen voor dingen die weg kunnen (internet files enz.). Als ie klaar is klik je op Meer Opties.
5. Als je op Meer Opties hebt geklikt staat er Systeemherstel en nog een beetje info (xD). Klik op Opruimen (LET OP: je herstelpunten worden verwijderd behalve de laatste!)
6. Nu kan je niet op het venstertje drukken. Sluit het programma NIET uit. Wacht tot ie klaar is.
7. Bekijk nu je GB op je harde schijf is. Het is een beetje meer geworden!
Tadaa... Zo heb je hem een beetje versneld... Ik verander hem nog wel is ;P